Nabór na kierownicze wolne stanowisko pracy - głównego księgowego 1/2 etetu w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zembrzycach
Treść
KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W ZEMBRZYCACH
OGŁASZA NABÓR NA KIEROWNICZE WOLNE STANOWISKO PRACY
głównego księgowego – ½ etatu
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zembrzycach.
z dnia 18 stycznia 2010 r.
1. Wymagania niezbędne:
Ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne, wyższe studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3 – letnią praktykę w księgowości,
Średnie, policealne lub pomaturalne ekonomiczne i posiada co najmniej 6 – letnią praktykę w księgowości budżetowej .
Posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
Kandydat nie może być prawomocnie skazany za przestępstwa przeciwko mieniu, obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa karne skarbowe i nie był karany za przestępstwa popełnione umyślnie.
Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
2. Wymagania dodatkowe:
obywatelstwo polskie,
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie i gospodarczo-finansowe,
dyspozycyjność,
samodzielność,
dobra znajomość obsługi komputera,
znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o pracownikach samorządowych, przepisów dotyczących podatków, ubezpieczeń społecznych, ustawy o pomocy społecznej, ustawy oświadczeniach rodzinnych i zaliczce alimentacyjnej.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
prowadzenie rachunkowości jednostki,
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
bieżąca analiza dochodów i wydatków pod kątem ich zgodności z planem finansowo – rzeczowym jednostki,
sporządzanie sprawozdań finansowych jednostki,
prowadzenie rozliczeń związanych z zatrudnieniem pracowników,
naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych, sporządzanie deklaracji podatkowych i terminowe przekazywanie do właściwego Urzędu Skarbowego,
prowadzenie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
4. Wymagane dokumenty:
list motywacyjny,
Curriculum Vitae (życiorys),
kserokopie świadectw pracy,
dokument poświadczający wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów) – ksero,
inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach – ksera.
Kserokopie winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem,
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zembrzycach w terminie do dnia 10 lutego.2010 r.
Aplikacje, które wpłyną do GOPS po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na tablicy informacyjnej GOPS i Urzędzie Gminy w Zembrzycach.
Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o prace zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności oraz zaświadczenie lekarskie.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV ( z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone kaluzulą:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich dokumentów osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz. U z 2002 r. nr 101, poz. 926) oraz ustawą z 21.11.2008 o pracownikach samorządowych (Dz. U z 2008 r. nr 223, poz. 1458 z póź. zm.).
O P I S S T A N O W I S K A
Głównej Księgowej w GOPS Zembrzyce
Nazwa jednostki organizacyjnej – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zembrzycach
Stanowisko służbowe: Główny Księgowy
Nazwa stanowiska pracy: Główny Księgowy GOPS
I.
Zakres zadań:
1. Wykonywanie obowiązków: głównego księgowego.
2. Udzielanie kontrasygnaty w stosunku do czynności prawnych, z których wynikają
zobowiązania pieniężne;
3. Analiza realizacji budżetu;
4. Nadzór nad całokształtem spraw z zakresu rachunkowości budżetowej GOPS.
5. Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami
polegającymi zwłaszcza na:
a) zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania, kontroli
i przekazywania dokumentów w sposób zapewniający:
- właściwy przebieg operacji gospodarczych;
- ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki;
b) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości przez GOPS w sposób umożliwiający:
- terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych;
- ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki oraz terminowe
i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie;
- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych;
6. prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami,
polegające zwłaszcza na:
a) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi
zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi
będącymi w dyspozycji;
b) zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości zawieranych umów;
c) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
d) zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz
spłaty zobowiązań;
7. Analiza wykorzystania środków przewidzianych z budżetu GOPS i innych będących w
dyspozycji;
8. Dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
a) wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych
obowiązków;
b) kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych
jednostek i ich zmian;
c) następnej kontroli operacji gospodarczych jednostek stanowiących przedmiot
księgowań;
9. Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika
jednostki, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego
planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych) zasad przeprowadzania
i rozliczania inwestycji.
10. Kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu i jego zmian.
11. Opracowywanie sprawozdań finansowych i ich analiz.
12. W celu realizacji swoich zadań Główny Księgowy ma prawo:
a) wnioskować określenie trybu, według którego mają być wykonywane przez inne
służby prace niezbędne dla zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej GOPS;
b) Żądać od innych służb udzielenia informacji w formie ustnej lub pisemnej
wyjaśnień, jak również udostępniania do wglądu dokumentów i wyliczeń
będących źródłem tych informacji i wyjaśnień nieprawidłowości dotyczących
zwłaszcza:
- przyjmowania, wystawiania, obiegu i kontroli dokumentów;
- systemu kontroli wewnętrznej;
- systemu wewnętrznej kontroli ekonomicznej;
c) występować do kierownika jednostki z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli
określonych zagadnień, które nie leżą w zakresie działania Głównego Księgowego.
13. Przygotowywanie projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady
Gminy i Komisji;
14. Współpraca z Izbą Obrachunkową i Urzędem Skarbowym;
15. Współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej i samorządowej;
16. Współpraca ze stanowiskiem ds. obronnych w zakresie zwalczania klęsk żywiołowych,
17. Wykonywać inne polecenia Kierownika jednostki.
18. Do obowiązków Głównego Księgowego należy również:
- prowadzenie całokształtu spraw dotyczących Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
(naliczanie i rozlicznie wszystkich rodzajów zasiłków);
- prowadzenie kart zasiłkowych;
- sporządzanie list płac i wszystkich czynności z tym związanych (prowadzenie kart
wynagrodzeń i analityki związanej z kątami potrąceń od wynagrodzeń);
- prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki zgodnie z ustawą
o rachunkowości .
- sporządzanie bilansów i i sprawozdań finansowych;
- prowadzenie księgi środków trwałych;
- rozliczanie PIT-ów i podatku dochodowego z Urzędem Skarbowym,
- nadzór i ewidencja archiwizacji nośników elektronicznych danych
komputerowych.
19. Prowadzenie i rozliczanie środków pozyskiwanych z Unii Europejskiej.
20. Ujawnianie Kierownikowi jednostki naruszeń dyscypliny budżetowej.
II.
Obowiązki i prawa pracownika samorządowego.
1.Dbałość o wykonywanie zadań publicznych gminy z uwzględnieniem interesu
państwa, interesu gminy i innych jednostek gminy oraz indywidualnych jednostek
obywateli;
2.Przestrzeganie prawa.
3.Wykonywanie zadań GOPS sumiennie, sprawnie i bezstronnie;
4.Zachowanie tajemnicy państwowej, służbowej w zakresie przez prawo
przewidzianym;
5.Uprzejmość i życzliwość w kontaktach z obywatelami;
6.Zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim.
7.Sumienne i staranne wypełnianie poleceń przełożonego.
8.Znajomość i właściwe stosowanie w praktyce instrukcji kancelaryjnej
i jednolitego rzeczowego wykazu akt.
REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE
W TYM KIEROWNICZE STANOWISKA URZĘDNICZE W GMINNYM
OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W ZEMBRZYCACH.
Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.
Regulamin określa szczegółowe zasady naboru kandydatów do zatrudnienia w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zembrzycach na podstawie umów o pracę zatrudnianych na stanowiskach pracy określonych w Regulaminie Organizacyjnym Ośrodka z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi.
Kierownik GOPS zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zatrudnienia wyłonionych kandydatów w drodze naboru.
Rozdział I
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze.
1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Kierownik GOPS, przedstawiając projekt opisu wolnego stanowiska urzędniczego.
2. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w pkt. 1. zawiera:
a. dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy, oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obiążających zajmującego to stanowisko.
b. określenie szczegółowych wamagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,
c. określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,
d. określenie odpowiedzialności,
e. inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
3. Formularz opisu stanowiska pracy stanowił zał. Nr 1.
Rozdział II
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
1. Komisję Rekrutacyjną powołuje Kierownik GOPS,
2. W skład komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
a. Sekretarz Urzędu Gminy - przewodniczący Komisji
b. Kierownik GOPS - członek Komisji
b. Pracownik GOPS - członek Komisji -sekretarz
3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru.
Rozdział III
Etapy naboru
1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.
3. Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych.
4. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
5. Selekcją końcową kandydatów jest:
a. Test kwalifikacyjny,
b. Rozmowa kwalifikacyjna,
6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
Rozdział IV
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w siedzibie Urzędu Gminy w Zembrzycach na tablicy informacyjnej GOPS.
2. Ogłoszenie o naborze na wolne satnowisko zawiera:
a. Nazwę i adres GOPS,
b. Określenie stanowiska urzędniczego,
c. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowisko ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
d. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
e. Wskazanie wymaganych dokumentów,
f. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
3. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń UG, 14 dni kalendarzowych,
4. Ogłoszenie stanowi załącznik nr 2.
Rozdział V
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentóa. aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zembrzycach.
2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
a. List motywacyjny,
b. Curriculum Vitae (życiorys),
c. Potwierdzone kserokopie świadectw pracy,
d. Potwierdzone kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
e. Potwierdzone kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
f. Referencje,
g. Oryginał kwestionariuszu osobowego.
3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie będą przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowiska urzędnicze i tylko w formie pisemnej, w kopercie zaklejonej .
4. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.
Rozdział VI
Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych
Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
1. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z splikacjami nadesłanymi przez kandydatów.
2. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
3. Wynikiem analizy dokumentów jest wstepne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.
Rozdział VII
Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne
1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze wstępnej selekcji, umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
2. Lista, o której jest mowa w pkt. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne, będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
Informacja o kandydatach, którz zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
Przykład listy stanowi zał. Nr 3.
Rozdział VIII
Selekcja końcowa kandydatów
1. Na selekcję końcową składa się:
a. Test kwalifikacyjny – wzór testu załącznik nr 4.
b. Rozmowa kwalifikacyjna.
2. Test kwalifikacyjny:
a. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy.
b. Test kwalifikacyjny przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.
c. Każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową. Kandydat w sumie z testu może maksymalnie otrzymać 10 punktów.
3. Rozmowa kwalifikacyjna:
a. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji,
b. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
Predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków;
Posiadaną wiedzę na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko;
Obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata;
Cele zawodowe kandydata.
c. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza komisja rekrutacyjna,
d. Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 5.
Rozdział IX
Ogłoszenie wyników
1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów z testu i rozmowy kwalifikacyjnej.
2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badania lekarskie.
Rozdział X
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy
1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz Komisji sporządza protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności:
a. Określenie stanowiska urzędzniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze;
b. Informację o zastosowanych metodach naboru, uzasadnienie danego wyboru.
3.Wzór protokołu stanowi załącznik nr 5.
Rozdział XI
Informacja o wynikach naboru
1. Informacje o wynikach naboru upowszechnienia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
2. Informacja, o której jest mowa w pkt. 1, zawiera:
a. Nazwę i adres jednostki,
b. Określenie stanowiska urzędniczego,
c. Imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
d. Uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata.
3. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy.
4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatóa. wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy pkt. 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
5. Wzór informacji o wynikach naboru stanowi załącznik nr 6 do nieniejszego zarządzenia.
Rozdział XII
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych,
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego,
3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
Autor: B. Łach
Tagi: nabór