Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

Treść

Na podstawie art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zmianami)

WÓJT GMINY W ZEMBRZYCACH
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE URZĘDNICZE STANOWISKO PRACY
Samodzielny referent ds. księgowości budżetowej


1.Wymagania niezbędne:
a) wykształcenie wyższe / preferowane ekonomiczne/,
b) min. 1 roczny staż pracy w księgowości
c) biegła znajomość obsługi komputera
d) obywatelstwo polskie,
e) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
f) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie, w tym skarbowe,
g) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
h) nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe:
a) Znajomość przepisów prawa zakresie: ustawy o samorządzie gminnym, o ochronie danych osobowych, o finansach publicznych, o rachunkowości, o podatku od towarów i usług, rozporządzeń w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych, rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej, rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
b) Znajomość programu finansowo księgowego Rekord
c) Komunikatywność.
d) Systematyczność.
e) Dyspozycyjność.
f) Umiejętność pracy w zespole.
3.Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1.Realizowanie rachunków gotówkowych i bezgotówkowych z działalności budżetowej jednostek organizacyjnych Gminy tj. Urzędu:
a/ sporządzanie dekretacji na wszystkich rachunkach do zapłaty,
b/ sporządzanie przelewów bezgotówkowych.
2. Kompletowanie dokumentów pod wyciągami bankowymi i przekazywanie ich po zaksięgowaniu poszczególnym pracownikom komórek organizacyjnych Urzędu.
3. Prowadzenie dekretacji i księgowanie wszystkich pozostałych dowodów księgowych niezbędnych do prawidłowego prowadzenia ewidencji analitycznej
i syntetycznej.
4. Sprawdzanie i rozliczanie raportów kasowych:
a/ dekretacja raportów kasowych dotyczących dochodów, wydatków budżetowych i inwestycyjnych,
b/ prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej raportów kasowych.
5. Prowadzenie księgowości budżetowej analitycznej,
a/ prowadzenie analityki według klasyfikacji budżetowej z dochodów i wydatków Urzędu Gminy,
b/ uzgadnianie dochodów podatkowych z pracownikami prowadzącymi księgowość podatkową,
c/ uzgadnianie dochodów z majątku Gminy z pracownikiem prowadzącym księgowość majątku Gminy,
d/ prowadzenie analityki rozrachunków związanych z gospodarką budżetową Urzędu Gminy,
e/ wprowadzanie zmian w planie wydatków budżetowych. 6. Prowadzenie syntetyki księgowej zgodnie z „Zakładowym Planem Kont” :
a/ dochodów, wydatków i rozrachunków budżetu organu Gminy,
b/ rozrachunków w zakresie działalności budżetowej i inwestycyjnej,
c/ pozostałych kont syntetycznych.
7. Uzgadnianie miesięcznych sald kont analitycznych i syntetycznych. 8. Sporządzanie not księgowych w zakresie zewnętrznych i wewnętrznych rozliczeń finansowych dotyczących budżetu.
9. Prowadzenie ewidencji zobowiązań i należności w terminach określonych w Zakładowym Planie Kont.
10.Prowadzenie ewidencji zaangażowania w terminach określonych w Zakładowym Planie Kont,
11. Sporządzanie sprawozdań miesięcznych z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego tj. Urzędu Gminy .
12. Sporządzanie sprawozdań z wykonania planu wydatków budżetowych jednostek samorządu terytorialnego tj. Urzędu Gminy.
13. Prowadzenie ewidencji księgowej działalności inwestycyjnej:
a/ prowadzenie syntetyki i analityki księgowej oddzielnie dla każdego zadania inwestycyjnego,
b/dokonywanie aktualizacji nakładów inwestycyjnych oraz inwentaryzację nakładów inwestycyjnych wspólnie z inspektorem, prowadzącym daną inwestycję oraz pracownikiem merytorycznym,
c/przygotowywanie dokumentacji księgowej do końcowego rozliczenia inwestycji,
d/sporządzanie not księgowych w zakresie zewnętrznych i wewnętrznych rozliczeń finansowych, dotyczących działalności inwestycyjnej do WUS
i jednostek nadrzędnych.
14. Księgowanie analityczne i syntetyczne zabezpieczenia należytego wykonania umowy /wadia, zwroty należności z odsetkami/ oraz potwierdzanie sald zainteresowanym.
15. W zakresie gospodarki materiałowej;
- sporządzanie przychodów na kartotekach materiałowych.
- prowadzenie przychodów i rozchodów paliwa
16. Prowadzenie dokumentacji z zakresu funduszu świadczeń socjalnych:
a/ sporządzanie wykazów miesięcznych z zadłużeniem z funduszu mieszkaniowego pracowników do potrącenia z poborów.
17. Prowadzenie ewidencji zadłużeń i spłat pożyczek mieszkaniowych odrębnie dla każdego dłużnika, uzgadnianie stanu zaległości z księgową oraz czuwanie nad
terminowymi spłatami pożyczek.
18. Prowadzenie dokumentacji w zakresie pozostałej działalności socjalnej zgodnien z Regulaminem.
19. Prowadzenie ewidencji wydatków strukturalnych.

4. Wymagane dokumenty:
a) życiorys (CV)
b) list motywacyjny
c) dokument poświadczający wykształcenie / dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów/
d) kwestionariusz osobowy
e) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach oraz o stażu pracy.
Wszystkie kopie dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez składającego wniosek.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zaklejonej kopercie w siedzibie Urzędu Gminy, / sekretariat/ lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem Dotyczy naboru na stanowisko : samodzielnego referenta ds. księgowości budżetowej w terminie do dnia 24 stycznia 2011 r. do godz. 12-tej / nie mniej niż 14 dni od dnia opublikowania w BIP/.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej / www.bip.pl / oraz na tablicy informacyjnej Urzędu.

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r Nr 101, poz. 926), oraz ustawą z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r Nr 223, poz. 1458 z późniejszymi zmianami)”.

Zembrzyce, dnia 04.01.2011 r. Wójt Gminy Zembrzyce
Józef Gąsiorek





Z a r z ą d z e n i e Nr III/52/201/2009
Wójta Gminy Zembrzyce
z dnia 1 sierpnia 2009.

w sprawie: ustalenia Regulaminu naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie
Gminy w Zembrzycach



Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142,poz. 1591 z późn. zmianami)

z a r z ą d z a m , co następuje:


§ 1.

Ustalam „Regulamin naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Zembrzycach w brzmieniu załącznika do niniejszego zarządzenia.


§ 2.

Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy Zembrzyce.


§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.





Załącznik do Zarządzenia Nr III/52/201/2009
Wójta Gminy Zembrzyce z dnia 1 sierpnia 2009.

REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY W ZEMBRZYCACH
Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudnienia na stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.
Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie Gminy; pracownicy zatrudniani na stanowiskach pracy określonych w statucie gminy na podstawie umowy o pracę, z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi.
Rozdział I
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze
§ 1
1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt Gminy, w oparciu
o informacje przekazane przez Sekretarza Gminy o wakującym stanowisku.

2. Informacja, o której mowa w pkt. 1 winna być przekazana z miesięcznym wyprzedzeniem
pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danego samodzielnego
stanowiska pracy / dotyczy od 01.08.2009r./ 3. Inspektor ds. kadr w porozumieniu z Sekretarzem Gminy zobligowany jest do przedłożenia do akceptacji Wójtowi projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy.
4. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w pkt. 3, zawiera:
a) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego to stanowisko,
b) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,
c) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,
d) określenie odpowiedzialności,
e) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
5. Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Wójta Gminy powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydata na wolne stanowisko urzędnicze.
6. Wzór formularza opisu stanowiska pracy w Urzędzie Gminy stanowi załącznik Nr 1
Rozdział II
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
§ 2
1. Komisję Rekrutacyjną powołuje Wójt Gminy. 2. W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:
a) Wójt Gminy lub osoba przez niego upoważniona,
b) Sekretarz Gminy
c) Inspektor ds. kadr, będący jednocześnie Sekretarzem Komisji, lub osoba przez niego
upoważniona, 3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
Rozdział III Etapy naboru
§ 3
1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.
3. Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych.
4. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
5. Selekcja końcowa kandydatów:
a) test kwalifikacyjny,
b) rozmowa kwalifikacyjna.
6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
8. Ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział IV
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
§ 4
1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej , na stronie internetowej Urzędu WWW.zembrzyce.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy.
2. Możliwe jest umieszczenie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach.
3. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
a) nazwę i adres jednostki,
b) określenie stanowiska urzędniczego,
c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie
z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne,
a które dodatkowe,
d) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
e) wskazanie wymaganych dokumentów,
f) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
4. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP , na stronie internetowej Urzędu oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu przez 14 dni kalendarzowych.
5. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik Nr 2

Rozdział V
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 5
1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP, na stronie internetowej i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Urzędzie Gminy.
2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
a) list motywacyjny,
b) życiorys - curriculum vitae,
c) kserokopie świadectw pracy,
d) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
e) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach , szkoleniach,
f) referencje,
g) oryginał kwestionariusza osobowego.
3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
4. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu ( zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym - Dz. U. z 2001 roku Nr 130, poz. 1450).
5. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.


Rozdział VI
Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych
§ 6
1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
2. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.
3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych, zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
4. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.
Rozdział VII
Ogłoszenie listy kandydatów, spełniających wymagania formalne
§ 7
1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
2. Lista, o której mowa w pkt. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
5. Wzór listy stanowi załącznik Nr 3.
Rozdział VIII
Selekcja końcowa kandydatów
§ 8
1. Na selekcję końcową składają się:
a) test kwalifikacyjny,
b) rozmowa kwalifikacyjna.

Test kwalifikacyjny
§ 9
1. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy.
2. Każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową. Kandydat w sumie z testu może maksymalnie otrzymać 100 punktów.
Rozmowa kwalifikacyjna
§ 10
1. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
2. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
a) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
b) posiadaną wiedzę na temat Urzędu Gminy, w którym ubiega się o stanowisko,
c) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
d) cele zawodowe kandydata.
3. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja rekrutacyjna.
4. Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.

Rozdział IX
Ogłoszenie wyników
11
1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej, uzyskał najwyższą liczbę punktów z testu i rozmowy kwalifikacyjnej.
2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badanie lekarskie.
Rozdział X
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy

§ 12
1. Po zakończeniu procedury naboru Sekretarz Komisji sporządza protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności:
a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych wg spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
b) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru.
3. Wzór protokołu załącznik Nr 4.
Rozdział XI
Informacje o wynikach naboru
§ 13
1. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
2. Informację, o której mowa w pkt. 1, zawiera:
a) nazwę i adres jednostki,
b) określenie stanowiska urzędniczego,
c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata,
3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres, co najmniej 3 miesięcy.
4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy pkt. 1,2 i 3 stosuje się odpowiednio.
5. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik Nr 5 .
Rozdział XII
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
§ 14
1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.



Autor: g.fuja

Tagi: konkurs