Przejdź do treści
Przejdź do stopki

PRZETARG NA ODDANIE W NAJEM KLUBU ROLNIKA W TARNAWIE GÓRNEJ

Treść

WÓJT GMINY ZEMBRZYCE

o g ł a s z a

II pisemny przetarg nieograniczony
na oddanie w najem lokalu użytkowego z zasobu Gminy Zembrzyce
/I termin przetargu miał miejsce 02.10.2009 r./

I. Lokal: powierzchnia łączna – 104 m2
parter i piętro budynku Klubu Rolnika w Tarnawie Górnej
okres umowy: 3 lata
cel umowy: zagospodarowanie lokalu
cena wywoławcza czynszu: 2,46 zł za m2 netto miesięcznie
plus obowiązujący podatek VAT

II. Lokal można oglądać w dniu 03.02.2010 r. w godzinach 13.00-14.30.
III. Oferenci proszeni są o składanie pisemnych ofert w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Przetarg – lokal Budynek Klubu Rolnika w Tarnawie Górnej” w sekretariacie Urzędu Gminy , pokój nr 12 w terminie do dnia 16.02.2010 r. włącznie do godziny 14-tej.
Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Oferta winna zawierać:
1. Imię i nazwisko, adres oferenta.
2. Datę sporządzenia oferty.
3. Oświadczenie oferenta, że zapoznał się z warunkami przetargu.
4. Oferowany czynsz w zł za 1 m2 powierzchni użytkowej miesięcznie netto + VAT.
5. Sposób zagospodarowania lokalu, opis propozycji prowadzenia działalności lokalu.
6. Ksero wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
7. Zaświadczenie o niezaleganiu w płaceniu podatków z Urzędu Miasta/ Gminy i Urzędu Skarbowego.
8. Dowód wpłacenia wadium w wysokości 312 zł.
Wadium płatne jest w kasie Urzędu Gminy Zembrzyce lub na konto Urzędu Gminy Zembrzyce w Banku Spółdzielczym w Suchej Beskidzkiej nr konta: 89 8128 0005 0000 0462 2000 0070.
Ostateczny termin wpłacenia wadium upływa w dniu 16.02.2010 r. o godz. 14.00.
Wadium zostanie zaliczone na poczet czynszu najmu, jeżeli oferta wygra przetarg. Wadium zostanie zwrócone osobie, która przetargu nie wygra. W razie uchylenia się oferenta , który przetarg wygrał od zawarcia umowy najmu – wadium ulega przepadkowi.

IV. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19.02.2010 r. w budynku Urzędu
Gminy Zembrzyce – sala narad o godz. 11.00.
Przetarg będzie składał się z części jawnej i niejawnej.
V. Komisja przy typowaniu Najemcy będzie brała pod uwagę zarówno wysokość zaoferowanej stawki czynszu, zakres prowadzonej działalności gospodarczej, jak również inne okoliczności związane z najemcą, dające gwarancje prawidłowego wykorzystania danego lokalu, zaspokajanie potrzeb ludności i wywiązywanie się z obowiązków do Wynajmującego.
VI. Ustalony czynsz będzie podwyższany w okresach rocznych w oparciu o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłoszony przez GUS za rok poprzedni.
Czynsz nie obejmuje opłat związanych z utrzymaniem lokalu, a w szczególności: za ogrzewanie lokalu, telefon, energię elektryczną, wywóz nieczystości, podatku od nieruchomości – które są w obowiązku Najemcy.
VII. Zastrzega się prawo swobodnego wyboru oferenta lub unieważnienia przetargu bez podania przyczyny.
VIII. Bliższych informacji udziela Inspektor ds. mienia komunalnego w Urzędzie Gminy Zembrzyce – pokój nr 16, tel. /33/ 874-60-02 lub
/33/ 874-60-40.

WARUNKI PRZYSTĄPIENIA DO PISEMNEGO PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
NR 2/ 2010 Z DNIA 19.02.2010 r.
na oddanie w najem lokalu użytkowego z zasobu Gminy Zembrzyce

I.

Warunki formalne przystąpienia.

1. Wpłacenie wadium.
2. Złożenie przez uczestnika przetargu , poświadczonego oświadczenia o akceptacji warunków przetargu i wyciągu z „Regulaminu przetargu”.
3. W pisemnym przetargu ofertowym może wziąć udział:
 przedstawiciel osoby prawnej, upoważniony do jej reprezentowania,
 osoba fizyczna – osobiście lub przez upoważnionego notarialnie pełnomocnika.

4. Każdy oferent winien złożyć pisemną ofertę w zaklejonej kopercie
z dopiskiem „Przetarg – lokal Budynek Klubu Rolnika w Tarnawie
Górnej” w sekretariacie Urzędu Gminy Zembrzyce, pokój nr 12
w terminie do dnia 16.02.2010 r. do godz. 14.00.
Oferta winna zawierać:
1. Imię i nazwisko, adres oferenta.
2. Datę sporządzenia oferty.
3. Oświadczenie oferenta, że zapoznał się z warunkami przetargu.
4. Oferowany czynsz w zł za 1 m2 powierzchni użytkowej miesięcznie netto + VAT.
5. Sposób zagospodarowania lokalu, opis propozycji prowadzenia działalności lokalu.
6. Ksero wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
7. Zaświadczenie o niezaleganiu w płaceniu podatków z Urzędu Miasta/ Gminy i Urzędu Skarbowego.
8. Dowód wpłacenia wadium w wysokości 312 zł.

1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19.02.2010 r. w budynku Urzędu
Gminy Zembrzyce – sala narad o godz. 11.00.
Przetarg będzie składał się z części jawnej i niejawnej.
2. Komisja przy typowaniu Najemcy będzie brała pod uwagę zarówno wysokość zaoferowanej stawki czynszu, zakres prowadzonej działalności gospodarczej, jak również inne okoliczności związane z najemcą, dające gwarancje prawidłowego wykorzystania danego lokalu, zaspokajanie potrzeb ludności i wywiązywanie się z obowiązków w stosunku do Wynajmującego.
3. Ustalony czynsz będzie podwyższany w okresach rocznych w oparciu o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłoszony przez GUS za rok poprzedni.
Czynsz nie obejmuje opłat związanych z utrzymaniem lokalu,
a w szczególności: za ogrzewanie lokalu, telefon, energię elektryczną,
wywóz nieczystości, podatku od nieruchomości – które są w obowiązku
Najemcy.
4. Zastrzega się prawo swobodnego wyboru oferenta lub unieważnienia przetargu bez podania przyczyny.

II.
Warunki finansowe przetargu.

1. Cena /netto/ wywoławcza czynszu wynosi 2.46 zł za 1 m2 miesięcznie.
2. Wadium wynosi 312 zł.
3. Wadium należy wpłacić w kasie Urzędu Gminy Zembrzyce lub przelewem na konto Urzędu Gminy w Banku Spółdzielczym w Suchej Beskidzkiej, nr konta 89 8128 0005 0000 0462 2000 0070.
4. Ostateczny termin wpłacenia wadium upływa w dniu 16.02.2010 r. o godz. 14.00.
5. Wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet czynszu najmu.
6. Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się od zawarcia umowy przez uczestnika, który przetarg wygrał.
7. Osobie, która przetargu nie wygra wadium zostanie zwrócone gotówką lub przelewem w ciągu 3 dni od zakończenia przetargu.
8. Odbiór wadium w późniejszym terminie wymaga wcześniejszego uzgodnienia.
9. O terminie podpisania umowy zwycięzca przetargu zostanie powiadomiony na piśmie lub telefonicznie.
10. W sprawach wymagających dodatkowych wyjaśnień informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Zembrzyce, pokój nr 16; telefonicznie tel. /33/ 874-60-02 lub /33/ 874-60-40.






REGULAMIN
przeprowadzenia przetargu na wynajem lokali użytkowych, stanowiących własność Gminy Zembrzyce

§ 1.
1. Regulamin określa tryb postępowania w zakresie wynajmu lokalu
użytkowych, stanowiących własność Gminy Zembrzyce.

§ 2.
1. Przygotowanie działań dot. wynajmu lokali należy do Urzędu Gminy.
2. Wójt podejmuje decyzję o sporządzeniu wykazu lokali do wynajęcia.

§ 3.
Cenę wywoławczą na wynajem lokali ustala Rada Gminy, jako stawkę minimalną za 1 m2 powierzchni użytkowej.

§ 4.
Wykaz lokali, przeznaczonych do wynajęcia wywiesza się na okres 21 dni w miejscach publicznych, w sposób zwyczajowo przyjęty.

§ 5.
Podstawową formą wynajmu lokali są przetargi.

§ 6.
Przetargi mogą mieć charakter ustnych przetargów nieograniczonych
i ograniczonych, mających na celu uzyskanie najwyższej ceny lub pisemnych przetargów ograniczonych i nieograniczonych, mających na celu wybór najkorzystniejszej oferty.
O zastosowanej formie decyduje Wójt.

§ 7.
Ogłoszenie o przetargu podaje się do publicznej wiadomości co najmniej 30 dni przed wyznaczonym terminem przetargu poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy oraz zamieszczenie ogłoszenia na stronie internetowej www.zembrzyce.pl oraz na BIP Urzędu Gminy Zembrzyce.

§ 8.
1. W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i osoby prawne, które wpłacą wadium w terminie wyznaczonym w ogłoszeniu i złożą wymaganą ofertę.
2. Termin wpłaty wadium ustala się na 3 dni przed otwarciem przetargu.
3. Wysokość wadium stanowi równowartość minimalnej miesięcznej stawki czynszu.
4. Wadium może być wnoszone w formie płatności ustalonej w ogłoszeniu o przetargu.
5. Wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu lub zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni.
6. Wadium uczestnika, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny wynajmu nieruchomości.
7. W przetargu nie mogą uczestniczyć osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej oraz osoby bliskie tym osobom.

§ 9.
Czynności związane z przeprowadzeniem przetargu wykonuje Komisja Przetargowa w składzie od 3 do 7 osób, składająca się z pracowników Urzędu Gminy.

§ 10.
Przewodniczący komisji przetargowej sporządza protokół przeprowadzonego przetargu w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których dwa przeznaczone są dla Urzędu Gminy, a jeden dla osoby ustalonej jako najemca nieruchomości.
Protokół przeprowadzonego przetargu podpisują wszyscy członkowie komisji przetargowej oraz osoba wyłoniona w przetargu jako najemca nieruchomości.

§ 11.
Przetarg może się odbyć jedynie w obecności co najmniej 3 członków Komisji wraz z Przewodniczącym.

§ 12.
Decyzje zapadają w drodze głosowania. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego Komisji.

§ 13.
Przewodniczący Komisji otwiera przetarg przez podanie do publicznej wiadomości:
1. Opisu nieruchomości do wynajmu oraz podaje cenę wywoławczą.
2. Poucza o możliwości utraty wadium.
3. Podaje listę uczestników.

§ 14.
Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli choć jedna oferta spełnia warunki określone w ogłoszeniu o przetargu.
W przypadku złożenia równorzędnych ofert Komisja Przetargowa organizuje dodatkowy ustny przetarg, celem uzyskania najwyższej ceny.
Przewodniczący Komisji Przetargowej zawiadamia na piśmie o wynikach przetargu w terminie nie dłuższym niż 3 dni od dnia zamknięcia przetargu.

§ 15.
1. Jeżeli pierwszy przetarg zakończył się wynikiem negatywnym, w okresie nie
krótszym niż 30 dni, ale nie dłuższym niż 6 miesięcy, licząc od dnia jego
zamknięcia, przeprowadza się drugi przetarg, w którym Wójt może obniżyć
cenę wywoławczą, ustaloną przy ogłoszeniu pierwszego przetargu.
2. Jeżeli drugi przetarg zakończył się wynikiem negatywnym, Wójt w okresie
nie krótszym niż 30 dni, ale nie dłuższym niż 6 miesięcy, licząc od dnia jego
zamknięcia, może zbyć nieruchomość w drodze rokowań albo organizować
kolejne przetargi.
3. W przypadku zachowania w/w terminów Wójt nie ma obowiązku
ponownego sporządzania wykazu nieruchomości przeznaczonych do
wynajęcia.

§ 16.
Wyniki wyboru wraz z protokołem z przebiegu postępowania i całości dokumentacji Komisja przedstawia Wójtowi.

§ 17.
Z dniem podpisania umowy najmu Komisja Przetargowa ulega rozwiązaniu.

§ 18.
Zasady postępowania Komisji Przetargowej:
1. Zachować poufność.
2. Złożyć oświadczenie o niepozostawaniu w stosunku prawnym i rodzinnym z żadnym z oferentów.
3. W czasie pracy Komisji ograniczyć kontakty z oferentami.
4. Uwagi członka Komisji winny być odnotowane w protokole.

§ 19.
1. Uczestnik przetargu może zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Wójta Gminy w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników przetargu ustnego lub od dnia doręczenia zawiadomienia o wynikach przetargu pisemnego.
2. Wójt Gminy może uznać skargę za niezasadną, nakazać powtórzenie przetargu lub unieważnić przetarg.
3. W przypadku wniesienia skargi właściwy organ wstrzymuje dalsze czynności związane ze zbyciem nieruchomości.



§ 20.
Przepisy regulaminu stasuje się odpowiednio do przetargu organizowanego, gdy pierwszy przetarg nie doszedł do skutku.

§ 21.
Koszty przeprowadzeni przetargu ponosi Urząd Gminy z budżetu gminy.

Autor: B. Łach

Tagi: przetarg