Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Regulamin naboru

Treść

Z a r z ą d z e n i e Nr III/52/201/2009
Wójta Gminy Zembrzyce
z dnia 1 sierpnia 2009.

w sprawie: ustalenia Regulaminu naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie
Gminy w Zembrzycach



Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142,poz. 1591 z późn. zmianami)

z a r z ą d z a m , co następuje:


§ 1.

Ustalam „Regulamin naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Zembrzycach w brzmieniu załącznika do niniejszego zarządzenia.


§ 2.

Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy Zembrzyce.


§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


















Załącznik do Zarządzenia
Nr III/52/201/2009
Wójta Gminy Zembrzyce
z dnia 1 sierpnia 2009.

REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY W ZEMBRZYCACH
Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudnienia na stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.
Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie Gminy; pracownicy zatrudniani na stanowiskach pracy określonych w statucie gminy na podstawie umowy o pracę, z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi.
Rozdział I
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze
§ 1
1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt Gminy, w oparciu
o informacje przekazane przez Sekretarza Gminy o wakującym stanowisku. 2. Informacja, o której mowa w pkt. 1 winna być przekazana z miesięcznym wyprzedzeniem
pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danego samodzielnego
stanowiska pracy / dotyczy od 01.08.2009 r./ 3. Inspektor ds. kadr w porozumieniu z Sekretarzem Gminy zobligowany jest do
przedłożenia do akceptacji Wójtowi projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy. 4. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w pkt. 3, zawiera:
a) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz
wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego to stanowisko,
b) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji
wobec osób, które je zajmują,
c) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,
d) określenie odpowiedzialności,
e) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
5. Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Wójta Gminy powodują
rozpoczęcie procedury naboru kandydata na wolne stanowisko urzędnicze. 6. Wzór formularza opisu stanowiska pracy w Urzędzie Gminy stanowi załącznik Nr 1
Rozdział II
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
§ 2
1. Komisję Rekrutacyjną powołuje Wójt Gminy. 2. W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:
a) Wójt Gminy lub osoba przez niego upoważniona,
b) Sekretarz Gminy

c) Inspektor ds. kadr, będący jednocześnie Sekretarzem Komisji, lub osoba przez niego
upoważniona, 3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.

Rozdział III Etapy naboru
§ 3
1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.
3. Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych.
4. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
5. Selekcja końcowa kandydatów:
a) test kwalifikacyjny,
b) rozmowa kwalifikacyjna.
6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
8. Ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział IV
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
§ 4
1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej , na stronie internetowej Urzędu WWW.zembrzyce.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy.
2. Możliwe jest umieszczenie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach.
3. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
a) nazwę i adres jednostki,
b) określenie stanowiska urzędniczego,
c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie
z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne,
a które dodatkowe,
d) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
e) wskazanie wymaganych dokumentów,
f) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
4. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP , na stronie internetowej Urzędu oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu przez 14 dni kalendarzowych.
5. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik Nr 2

Rozdział V
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 5
1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP, na stronie internetowej i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Urzędzie Gminy.
2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
a) list motywacyjny,
b) życiorys - curriculum vitae,
c) kserokopie świadectw pracy,
d) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
e) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach , szkoleniach,
f) referencje,
g) oryginał kwestionariusza osobowego.
3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
4. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu ( zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym - Dz. U. z 2001 roku Nr 130, poz. 1450).
5. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.
Rozdział VI
Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych
§ 6
1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
2. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.
3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych, zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
4. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.
Rozdział VII
Ogłoszenie listy kandydatów, spełniających wymagania formalne
§ 7
1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
2. Lista, o której mowa w pkt. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
5. Wzór listy stanowi załącznik Nr 3.
Rozdział VIII
Selekcja końcowa kandydatów
§ 8
1. Na selekcję końcową składają się:
a) test kwalifikacyjny,
b) rozmowa kwalifikacyjna.

Test kwalifikacyjny
§ 9
1. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy.
2. Każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową. Kandydat w sumie z testu może maksymalnie otrzymać 100 punktów.
Rozmowa kwalifikacyjna
§ 10
1. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
2. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
a) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
b) posiadaną wiedzę na temat Urzędu Gminy, w którym ubiega się o stanowisko,
c) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
d) cele zawodowe kandydata.
3. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja rekrutacyjna.
4. Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.

Rozdział IX
Ogłoszenie wyników
11
1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej, uzyskał najwyższą liczbę punktów z testu i rozmowy kwalifikacyjnej.
2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badanie lekarskie.
Rozdział X
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy

§ 12
1. Po zakończeniu procedury naboru Sekretarz Komisji sporządza protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności:
a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych wg spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
b) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru.
3. Wzór protokołu załącznik Nr 4.
Rozdział XI
Informacje o wynikach naboru
§ 13
1. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
2. Informację, o której mowa w pkt. 1, zawiera:
a) nazwę i adres jednostki,
b) określenie stanowiska urzędniczego,
c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata,
3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres, co najmniej 3 miesięcy.


4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy pkt. 1,2 i 3 stosuje się odpowiednio.
5. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik Nr 5 .
Rozdział XII
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
§ 14
1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.




























Załącznik Nr 1
Do Regulaminu
FORMULARZ
OPISU STANOWISKA PRACY W URZĘDZIE GMINY


A. INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE STANOWISKA PRACY

1. Stanowisko


2. Symbol stanowiska




B. WYMOGI KWALIFIKACYJNE

1. Wykształcenie (charakter lub typ szkoły)


2. Wymagany profil (specjalność)


3. Obligatoryjne uprawnienia


4. Doświadczenia zawodowe

4a. Doświadczenia zawodowe poza Urzędem (jednostką) przy wykonywaniu podobnych czynności


4b. Doświadczenia w pracy w Urzędzie (jednostce), w tym na pokrewnych stanowiskach


5. Predyspozycje osobowościowe







6. Umiejętności zawodowe




C. ZASADY WSPÓŁZALEŻNOŚCI SŁUŻBOWEJ

1. Bezpośredni przełożony



Uwagi dodatkowe


a) Pracownik jest służbowo odpowiedzialny wobec swego bezpośredniego przełożonego.
b) Wszystkie sprawy, z którymi pracownik zwraca się do przełożonego wyższego stopnia (poza szczególnymi przypadkami) powinny być zaopiniowane przez bezpośredniego przełożonego.
c) Od każdej decyzji bezpośredniego przełożonego można się odwołać do przełożonego wyższego szczebla.

D. ZASADY ZWIERZCHNICTWA STANOWISK

1. Nazwy bezpośrednio podległych stanowisk




2. Nazwy stanowisk będących pod nadzorem merytorycznym




E. ZASADY ZASTĘPSTWA NA STANOWISKACH

1. Osoba na stanowisku zastępuje: ( nazwa stanowiska)



2. Osoba na stanowisku jest zastępowana przez: (nazwa stanowiska)




F. MISJA I GŁÓWNE CELE STANOWISKA W SKALI ORAZ URZĘDU
………………………………………………………………………………………………

G. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU
1. Zadania główne:











2. Zadania pomocnicze:




3. Zadania okresowe:




4. Zakłócenia działalności
.............................................................................................................................................

5. Zakres ogólnych obowiązków







6. Szczególne prawa i obowiązki




7. Ocena realizacji zadań
Podmiot dokonujący oceny Metody oceny Miernik oceny


8. Zakres i stopień samodzielności na stanowisku

zakres - ........................................................................................

stopień - .......................................................................................




1. Zakres i rodzaj decyzji podejmowanych na stanowisku pracy
Zakres: )
Rodzaj:
administracyjne
finansowe
organizacyjne
kierownicze
personalne
Inne:

H. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRACOWNIKA

1. Zasady odpowiedzialności pracownika na stanowisku




2. Podmiot / przedmiot i zakres odpowiedzialności
Zakres Duży (skutki w skali Urzędu) Niski (skutki na poziomie Zespołu)
Podmiot/ przedmiot
bezpośredni pośredni bezpośredni pośredni
administracyjna
finansowa
mienie
wyposażenie
pracownicy

I. KONTAKTY ZEWNĘTRZNE

1. Kluczowe kontakty zewnętrzne
...................................................................................................................................

2. Kluczowe kontakty wewnętrzne
...................................................................................................................................

J. UDZIAŁ W ZESPOŁACH ZADANIOWYCH I ROBOCZYCH
...................................................................................................................................

K. WYPOSAŻENIE STANOWISKA PRACY

1. Sprzęt informatyczny
...................................................................................................................................

2. Oprogramowanie
..................................................................................................................................

3. Środki łączności
..................................................................................................................................

4. Inne urządzenia
..................................................................................................................................

5. Środki transportu
..................................................................................................................................

L. FIZYCZNE WARUNKI PRACY

Uciążliwości fizyczne występujące w miejscu wykonywania czynności zawodowych
Częstotliwość wyjazdów służbowych

Ł. PRZYWILEJE I ATRAKCJE STANOWISKA
.....................................................................................................................................

M. MOŻLIWOŚCI AWANSU I ROZWOJU PRZEZ DANĄ PRACĘ
.....................................................................................................................................

































Załącznik nr 2
Do Regulaminu
WÓJT GMINY W ZEMBRZYCACH
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO PRACY
INSPEKTOR ……………………….

1. Wymagania niezbędne:
a) wykształcenie wyższe / podać kierunek/
b) staż pracy – podać
c) biegła znajomość obsługi komputera
d) obywatelstwo polskie,
e) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
f) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie, w tym skarbowe,
g) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
h) nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe:
a) Znajomość przepisów prawa w zakresie ………………………………
b) Komunikatywność.
c) Systematyczność.
d) Dyspozycyjność.
e) Prawo jazdy kat. B
f) Umiejętność pracy w zespole.
g) Znajomość języka obcego.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Do głównych zadań pracownika będzie należało wykonywanie obowiązków z zakresu
………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………….
Wymagane dokumenty:
a) życiorys (CV)
b) list motywacyjny
c) dokument poświadczający wykształcenie / dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów
d) kwestionariusz osobowy
e) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy, pocztą elektroniczną na adres ...................................................... w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem Dotyczy naboru na stanowisko ................................................................................ w terminie do dnia ................................ / nie mniej niż 14 dni od dnia opublikowania w BIP/.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej / www.bip.pl / oraz na tablicy informacyjnej Urzędu.

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r Nr 101, poz. 926), oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r Nr 223, poz. 1458 z późniejszymi zmianami)”.


















































Załącznik Nr 3
Do regulaminu

LISTA KANDYDATÓW

SPEŁNIAJĄCYCH WYMAGANIA FORMALNE


.......................................................

.......................................................................


.......................................................................
nazwa stanowiska pracy


Informujemy, że w wyniku wstępnej selekcji na w/w stanowisko pracy do następnego etapu rekrutacji zakwalifikowali się następujący kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu:

LP Imię i nazwisko Miejsce zamieszkania
1
2
3
4
5
6
7





.......................................................
data i podpis osoby upoważnionej











Załącznik Nr 4
Do Regulaminu
PROTOKÓŁ

Z PRZEPROWADZONEGO NABORU KANDYDATÓW NA STANOWISKO PRACY W URZĘDZIE GMINY w ZEMBRZYCACH


.....................................................................
nazwa stanowiska pracy




1. W wyniku ogłoszenia naboru na w/w stanowisko pracy aplikacje przesłało ....................................... kandydatów spełniających wymogi formalne.

Ilość aplikacji

2. Komisja w składzie:

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

3. Po dokonaniu selekcji aplikacji zgodnie z zarządzeniem ......................................
Nr .......... wybrano następujących kandydatów uszeregowanych według spełnienia przez nich kryteriów określonych w ogłoszeniu o naborze.

Lp Imię i nazwisko Adres Wyniki testu Wynik rozmowy
1
2
3
4
5


4. Zastosowano następujące metody naboru:

................................................................................................................................................
................................................................................................................................................

5. Zastosowano następujące techniki naboru:

................................................................................................................................................
................................................................................................................................................

6. Uzasadnienie wyboru:

................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................
..............................................................................................................................................
..............................................................................................................................................

7. Załączniki do Protokołu:
a) Kopia ogłoszenia o naborze
b) Kopie dokumentów aplikacyjnych 5 kandydatów
c) Wyniki testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej






Protokół sporządził: Zatwierdził:


................................................... ................................................
data, imię i nazwisko pracownika podpis i pieczęć Wójta Gminy
(jednostki) lub osoby upoważnionej






Podpisy członków Komisji:

............................................

............................................

............................................












Załącznik Nr 5
Do Regulaminu
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU


...................................................


.......................................................................


.......................................................................
nazwa stanowiska pracy




Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury naboru na w/w stanowisko został/a wybrany/a Pan/i .......................................................... zamieszkały/a w ..............................
.................................................................................................. .



Uzasadnienie dokonanego wyboru:

.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
................................................................................ .







.......................................................
data i podpis osoby upoważnionej












Autor: G.Fuja

Tagi: nabór